Klidné prostředí
výuka angličtiny od 1. třídy, projekty Erasmus s výjezdy, školy v přírodě
Vlastní bazén
s pravidelnou výukou plavání od 1. třídy, bruslení, lyžařské výjezdy, sportovní soutěže
Po návratu ze školení učitelů bylo hlavním úkolem seznámit s projektem a hlavními pojmy jak kolegy učitele, žáky, rodiče i zřizovatele – paní starostku naší městské části Královo Pole paní Ing. Karin Karasovou.
Proběhly následující aktivity:
Třídění plastů a papíru na chodbách školy
Třídění plastů a papíru a nápojových kartonů ve třídách
Každý pátek se tříděný odpad shromažďuje v atriu školy a následně je odvezen specializovanou firmou
V přírodovědě se žáci zabývali důležitostí vody k životu, konkrétně tématy:
Druhé projektové setkání bylo naplánováno na 12. – 18. ledna 2020 v Méri dě, Španělsko. Účastnit se budou z každé země 2 učitelé a 5 žáků.
Byli vybráni žáci, kteří se projektového setkání v Méridě zúčastní a začali pracovat na zadaných úkolech:
Úkol 1: Odlesňování
Vyhledáte a zpracujete následující témata – přečtete si o tom v několika zdrojích a každá z vás s připraví:
Všude bude text i obrázky
Adéla
Důvody odlesňování v ČR (sucho a kůrovec) v posledních letech (od r. 2015)
Kůrovec anglicky = European spruce bark beetle
Lotka
Kůrovec – co to je, kde žije, čím se živí, kolikrát za sezónu se líhne, které druhy stromů napadá, co jim způsobuje, proč umírají, obrázky
Tereza
Kácení v důsledku napadení kůrovcem, proč se musí kácet, jak se kůrovci bránit (lapače, odstraňování napadeného dřeva), co je to kůrovcová kalamita, kolik stromů se vykácelo v kůrovcové kalamitě (2017+2018), obrázky
Ema
Důsledky odlesňování pro krajinu, co to způsobuje (nezadržuje vodu, zvířata nemají kde žít), proč je to špatné, obrázky před a po
Veronika
Obnova – co lze a je třeba udělat pro obnovu lesa, jak zabránit, aby se to neopakovalo.
V příloze posílám 2 prezentace v AJ a ČJ – máte jménem označené pole, kam budete každá psát. Jakmile budete mít text a svá 4 pole, pošlete mi ke kontrole, chyby opravím.
ÚKOL 2: Solární energie a její použití v ČR
Co to je solární energie, jak se získává, jak moc se v ČR používá, obrázky, porovnání s energií získávanou z uhlí – výhody, nevýhody. Každá 1 str A4 v AJ a 1 v ČJ nebo prezentace Power Pointu 8 slidů v AJ a ČJ.
Úkol 3: Video o škole
První týden v lednu se domluvíte a natočíte na mobil video o škole s vašimi komentáři – mluvit budete všechny, začnete školou z venku – jak se jmenuje správně, jak staré děti do ní chodí, první pavilon, druhý pavilon, představíte všechny části školy, bazén, tělocvičnu, laboratoř chemie, kuchyňku, šatny, třídy, hudebnu, počítačovou učebnu, hřiště, skleník, nástěnky, cizí jazyky. Uděláte z toho 1 výsledné video, kde nebude nikdo mluvit, dáte hudbu. Všechny společně – nejlépe ve středu odpoledne, kdy jste ve škole. Domluvte se a předem si nachystejte, co bude která říkat. Mobily jsou za tímto účelem povoleny – odvolejte se na mě a projekt. Škola má asi 650 žáků a 45 učitelů.
Ing. Zdeňka Schormová. Ph.D. koordinátorka projektu