PROJEKT EU ERASMUS+, KA229 School Exchange partnership:

2018-1-ES01-KA229-050682_5

Birds of a feather flock together. Europe‘s classical origins.

LogoE+.pngLogoErasmusplus.jpg

Etapa VII: 15. května 2019 – 8. prosince 2019

Po úspěšně proběhlé mobilitě ve Volosu v Řecku, následovalo zpracování materiálů, psaní reportáže ze setkání, tvorba webových stránek a ukončení aktivit prvního roku projeku zakončené odevzdáním průběžné zprávy Národní agentuře v září 2019.

S nástupem žáků do škol začala příprava na čtvrtou mezinárodní mobilitu - krátkodobou výměnu skupin žáků na naší škole v Brně, České republice – tématem byly tradice. Žáci pracovali na následujících úkolech:

Úkol 1: SATURNALIA

Žáci studovali Římský svátek – měli za úkol na anglických stránkách alespoň ze 4 zdrojů najit co nejvíce informací – co to bylo, kdy se to slavilo, jak se to slavilo, kdo to slavil, proč, co jedli, pili, co uctívali, co obětovali atd. a podrobně nastudovat:

  1. Data svátku, pozdravy – přání, výzdoba zelení, svíčky, světla – co z toho se zachovalo v české oslavě Vánoc
  2. Svátek samotný – jak dlouhý, co bylo zavřené, jídlo, hazardní hry, společenské setkávání – co z toho se zachovalo v české oslavě Vánoc
  3. Charita, zpívání, dárky – co z toho se zachovalo v české oslavě Vánoc
  4. Výměna společenských rolí, Mock King, hýření a prostopášnosti – co z toho se zachovalo v české oslavě Vánoc

Žáci měli utřídit informace, vše zpracovat anglicky – 2 stránky A4 s obrázky do 25.11, tak, aby byli připraveni na Skype konferenci.

Úkol 2: TYPICKÝ NÁRODNÍ SVÁTEK/SVÁTKY

Každá země si vybrala, který svátek chtějí partnerům představit a studovali jeho kořeny a podobnost s římským svátkem. Český tým si vypral typický český svátek MIKULÁŠ. Úkolem bylo zpracovat orezentaci v novém IT nástroji Prezi co nejpodrobněji, vysvětlit někomu, kdo o tom nikdy neslyšel – kdy, proč, jak, kdo chodí, co nosí, co dává dětem + obrázky

V Prezi (nastudovat, jak tvorba prezentace funguje a udělat ji, verze Basic je zcela zdarma) – pustit si tutoriály viz další instrukce – bude se promítat a prezentovat anglicky ostatním

Úkol 3: SKYPE SESSION

Bude se konat 26. listopadu 2019, týmy se navzájem seznámí a budou spolupracovat online

Etapa VIII: 9. prosince 2019 –  14. prosince 2019

Práce žáků během čtvrté mezinárodní mobility - krátkodobé výměny skupin žáků v Brně – Česká republika (na české škole v mezinárodních skupinách a v národních týmech)

  • Studenti a učitelé se zúčastnili představení tradičního českého festivalu - Mikuláše, andělů a čertů připraveného českým projektovým týmem. Všichni účastníci studovali české vánoční tradice na čtyřech vánočních trzích v brněnských náměstích - druhy produktů, druhy jídla, typické řemeslné výrobky, betlém a v mezinárodních týmech natočili videa z vánočních trhů a Mannequin Challenge.
  • Studenti a učitelé se zúčastnili dvouhodinové přednášky a hodinové interaktivní aktivity v angličtině o Římanech na Moravě v České republice (Mgr. Marek Vlach, Ph.D., Archeologický ústav AV ČR, Centrum pro výzkum a vývoj) Římské a migrační období) se skutečnými nálezy a replikami archeologických nálezů z českých vykopávek.
  • Studenti a učitelé se účastnili keramické dílny - malování českého typického vánočního symbolu - ryby. Produkty byly později vypáleny v keramické peci a zahraniční partneři si je odvezli jako symbol Vánoc.
  • Studenti si vyzkoušeli českou tradici pečení vánočních perníčků a jejich zdobení ve školní cvičné kuchyňce.
  • Studenti v mezinárodních týmech pracovali na svých videích a Mannequin Challenge v počítačové učebně, kde je zpracovali, přidali hudbu nebo titulky.
  • Všechny národní týmy prezentovaly své velmi zajímavé Prezi prezentace o katalánských, řeckých, rumunských a českých národních tradicích v angličtině za přítomnosti ředitele školy a starostky městské části Královo Pole.
  • Všichni účastníci shlédli několik národních vystoupení: Katalánský tým představil tradiční tanec ve speciálních kostýmech, rumunský tým představil národní písně hrající na flétny a čeští žáci představili zpěv a hraní vánočních koled.
  • Studenti a učitelé se zúčastnili kulturních návštěv, aby se seznámili s partnerskou zemí. Navštívili Punkevní jeskyně a podzemní řeku, hrad Veveří a brněnskou přehradu i klášter Porta coeli. V samotném Brně navštívili katedrálu sv. Petra a Pavla, Staroměstskou radnici, Novoměstskou radnici, Podzemí Brna - Labyrint pod Zelným trhem, Kostnici v kostele sv. Jakuba a Mincmistrovský sklep. Dozvěděli se také o brněnských legendách o drakovi a kole.

Setkání se vydařilo, žáci se seznámili se zahraničními tradicemi a odvezli si domů tradiční perníčky nebo keramické ryby jako symbol českých Vánoc.

 

 

                                                                         Zdeňka Schormová, koordinátorka projektu

Ředitelské volno 17. 1. 2025

Hledáme do školní kuchyně pomocnou sílu

Hledáme speciálního pedagoga pro výuku PSPP

Přihláška do školní družiny na školní rok 2024/25

Edookit a Teams