PROJEKT EU ERASMUS+, KA229 School Exchange partnership:

2018-1-ES01-KA229-050682_5

Birds of a feather flock together. Europe‘s classical origins.

Etapa IX: leden 2020 – 7. březen 2020

Nový kalendářní rok začal prací na úkolech na páté projektové setkání v březnu 2020 ve španělském Calafu. Tématem byla technika a technologie a žáci měly za úkol studovat římské stroje, jejich funkci a konstrukci.

  • Studenti v každé škole pracovali na zprávách a připravovali nástěnky a panely pro ostatní studenty, aby je informovali o krátkodobé výměně skupin studentů v Brně v prosinci 2019. Učitelé informovali své kolegy na setkání zaměstnanců školy o průběhu projektu.
  • Tématem pátého setkání byla Technologie (římská, řecká) a hlavním tématem bylo soustředit se na římskou technologii a inženýrství a vytvářet 3D římské objekty. Projektové týmy se soustředily na 3D navrhování a 3D tisk. Již na brněnském setkání si každý tým vybral stroj a strukturu, se kterou bude pracovat.
  • Součástí práce bylo seznámení a práce s novými programy TINKERCAD a THINGIVERSE, ve kterých by byl objekt navržen a poté vytištěn na 3D tiskárně v katalánské škole. V Tinkercad jsme většinou navrhovali římské stroje a zbraně jako sklízecí stroj, mlýn a pila, katapult, balista a v římských stavbách Thingiverse jako majáky, akvadukty, mosty a další. Nejprve studenti studovali vybraný objekt podle struktury poskytnuté katalánským týmem - aspekty jako: anatomické, morfologické, estetické, funkční, technické, sociologické a historické aspekty všech strojů a struktur.

Na páté mezinárodní setkání do Calafu pak měli za úkol připravit produkty:

  • Produkt 1: Příprava 3D programů pro tisk 2 objektů týmem a jejich odeslání katalánskému týmu - začaly tisknout objekty na 3D tiskárně před příjezdem všech týmů na schůzku.
  • Produkt 2: Každý tým také připravil prezentaci v Prezi nebo PowerPoint o procesu studia, přípravy a vytváření strojů a struktur

Studentům byla předem poskytnuta katalánským týmem příručka, jak práci provést.

Etapa X: 8. března 2020 –  14. března 2020

Kvůli nastupující situaci  s pandemií koronaviru Covid-19, se řecký tým pátého mezinárodního setkání nezúčastnil, protože všechny řecké školy měly od 25. února 2020 oficiální zákaz cestovat do zahraničí a účastnit se mimoškolských aktivit. Český tým cestoval s místo plánovanými 5, pouze se 4 studenty, protože rodina jedné žákyně nesouhlasila s její účastí na setkání v současné pandemické situaci. Žákyně se na práci podílela  a její materiály potom prezentovali ostatní žáci.

  • Studenti a učitelé z Katalánka, Rumunska a České republiky se účastnili prezentace zúčastněných týmů o procesu studia, přípravy a navrhování 3D objektů pomocí programů THINGIVERSE a TINKERCAD. Závěrečná prezentace bude umístěna na webových stránkách školy, platformě eTwinning https://twinspace.etwinning.net/77571 a na webových stránkách projektu classical-origins-of-europe.com
  • Katalánský tým předem vytiskl na 3D tiskárně většinu připravených a zaslaných předmětů. Fotografie z nich budou umístěny na webových stránkách školy, platformě eTwinning a na webových stránkách projektu www.classical-origins-of-europe.com
  • Studenti se v mezinárodních týmech účastnili aktivity Seznamte se s Calafem pomocí QR kódů, abyste se seznámili s městečkem
  • Studenti v mezinárodních týmech věnovali značný čas stavbě katapultu z dřevěné sady dílů zakoupené pro tento účel. Museli použít různé nástroje, lepidla, vrtačky atd. Bylo tam 5 týmů - finálním produktem byl funkční římský katapult, celkem jich vyrobili 5 kusů.
  • Studenti mezinárodních týmů a učitelé se účastnili týmové střelby katapultem na školním dvoře s několika disciplínami - střelba na dálku a střelba na cíl. Všechny katapulty byly funkční
  • Studenti a učitelé se zúčastnili vzdělávacích a kulturních aktivit:
  • V úterý proběhla vzdělávací návštěva Empúries - vzdělávací návštěva archeologických vykopávek dvou historických měst - jednoho římského a jednoho řeckého vedle sebe. Nejprve žáci zhlédli vzdělávací film o místě a následovala dvouhodinová návštěva s průvodkyní, která vše vysvětlovala v angličtině. Návštěva byla zakončena uvnitř muzea a později procházkou kolem moře ke zbytkům řeckého přístavu.

Bohužel se zhoršovala situace kolem pandemie koronaviru a následovalo uzavření španělských, rumunských i českých škol a poněkud komplikovaný návrat všech týmů do domovských zemí. Nastěstí k tomu došlo až na konci našeho setkání, takže jsme všechny aktivity stihli a vše kompletně dokončili.

                      

 

    Zdeňka Schormová, koordinátorka projektu

Ředitelské volno 17. 1. 2025

Hledáme do školní kuchyně pomocnou sílu

Hledáme speciálního pedagoga pro výuku PSPP

Přihláška do školní družiny na školní rok 2024/25

Edookit a Teams